Logga in
Sök
Senaste ämnen
The Mortal Instruments av Cassandra Clare
+2
methebooknerd
Sara
6 posters
Sida 1 av 1
The Mortal Instruments av Cassandra Clare
Någon mer än jag som fullkomligt älskar denna serie?
För de som inte vet vad det är, så kan jag berätta att det just nu är tre böcker (med tre till på väg): City of Bones, City of Ashes, och City of Glass. Den fjärde boken City of Fallen Angels kommer den 5:e april.
För de som inte vet vad det är, så kan jag berätta att det just nu är tre böcker (med tre till på väg): City of Bones, City of Ashes, och City of Glass. Den fjärde boken City of Fallen Angels kommer den 5:e april.
JACE!
Åhh, jag älskar dem! Jace är ju bara så underbar!
Jag älskar i City of glass när han pratar med Sebastian/Jonathan och han säger:
"Waiting for a special occasion to kill me? Christmas is coming.
Jag älskar i City of glass när han pratar med Sebastian/Jonathan och han säger:
"Waiting for a special occasion to kill me? Christmas is coming.
Sv: The Mortal Instruments av Cassandra Clare
Haha, ja. Jace är ju för fantastisk. Sarkasm är underskattat, big time.
Sara skrev:Haha, ja. Jace är ju för fantastisk. Sarkasm är underskattat, big time.
Definitivt! Man kan ju bara inte få nog av alla de härliga, sarkastiska kommentarerna, inte bara från Jace utan från alla i TMI.
Ex.
Simon kommer oväntat in i ett rum.
Hodge - JESUS!!
Simon - No, it's just me. But i've been told the resemblence is startling!
Yup. Älskar verkligen Jace's och Simon's banter i CoFA. Lite awesome faktiskt.
Sara skrev:Yup. Älskar verkligen Jace's och Simon's banter i CoFA. Lite awesome faktiskt.
Har tyvärr inte läst CoFA än Jag har dock beställt den på cdon, men kommer ändå inte läsa den innan jag läst CA
Jag har läst första boken men den var inte alls så bra som jag trodde. Jag irriterade ihjäl mig på Jace och hans sarkasm och själv handlingen kändes uttjatad på något sätt. Men alla andra verkar tycka att den är så otroligt bra, så jag undrar vad det är som jag missat.
Nea skrev:Jag har läst första boken men den var inte alls så bra som jag trodde. Jag irriterade ihjäl mig på Jace och hans sarkasm och själv handlingen kändes uttjatad på något sätt. Men alla andra verkar tycka att den är så otroligt bra, så jag undrar vad det är som jag missat.
Jag har alltid älskar den sarkastiska sidan av böckerna men jag måste erkänna att den första boken var väldigt jobbig. Jag kommer ihåg att jag tyckte att det var alldeles för mycket information på en gång och jag fick läsa om vissa sidor tre,fyra gånger innan jag riktigt fattat allt, men CoA är så mycket bättre
methebooknerd skrev:Nea skrev:Jag har läst första boken men den var inte alls så bra som jag trodde. Jag irriterade ihjäl mig på Jace och hans sarkasm och själv handlingen kändes uttjatad på något sätt. Men alla andra verkar tycka att den är så otroligt bra, så jag undrar vad det är som jag missat.
Jag har alltid älskar den sarkastiska sidan av böckerna men jag måste erkänna att den första boken var väldigt jobbig. Jag kommer ihåg att jag tyckte att det var alldeles för mycket information på en gång och jag fick läsa om vissa sidor tre,fyra gånger innan jag riktigt fattat allt, men CoA är så mycket bättre
Jag tycker inte det var så mycket att det blev svårt att hänga med, utan mer hur alla karaktärer kändes så orealistiska och perfekta. Men Simon tyckte jag om, hehe.
Nea skrev:methebooknerd skrev:Nea skrev:Jag har läst första boken men den var inte alls så bra som jag trodde. Jag irriterade ihjäl mig på Jace och hans sarkasm och själv handlingen kändes uttjatad på något sätt. Men alla andra verkar tycka att den är så otroligt bra, så jag undrar vad det är som jag missat.
Jag tycker inte det var så mycket att det blev svårt att hänga med, utan mer hur alla karaktärer kändes så orealistiska och perfekta. Men Simon tyckte jag om, hehe.
Det kan jag inte hålla med om. Men Simon är indeed helt underbar
Det är rätt kul att se Simon utvecklas genom serien. Först från den nördiga vännen med en förälskelse, och sedan till den mer självsäkra personen/
- Spoiler:
- vampyren
Sara skrev:Det är rätt kul att se Simon utvecklas genom serien. Först från den nördiga vännen med en förälskelse, och sedan till den mer självsäkra personen/, och hela tiden humoristisk.
- Spoiler:
vampyren
Japp
- Spoiler:
- Redan i CoB när han dödade a Greater Demon så visste man ju att Simons karaktär skulle gå långt
Själv var jag inte överförtjust av Simon i början, but he totally grew on me, ganska snabbt med.
Åhh, jag avgudar denna serie!! Jace och Simon är för underbara!!
Längtar så fruktansvärt mycket till CoFa! Har nämligen inte fått den ännu för att jag beställde mitt exemplar från B&N. Men att få ett signerat exemplar där brevet från Jace till Clary medföljer är helt klart värt väntan!
Hej, btw!
Längtar så fruktansvärt mycket till CoFa! Har nämligen inte fått den ännu för att jag beställde mitt exemplar från B&N. Men att få ett signerat exemplar där brevet från Jace till Clary medföljer är helt klart värt väntan!
Hej, btw!
Zeinab- Antal inlägg : 2
Ålder : 29
Zeinab skrev:Åhh, jag avgudar denna serie!! Jace och Simon är för underbara!!
Hej, btw!
åhh! hade så gärna velat beställa från barnes & noble men mamma ba: NEJ! det är för dyrt med frakt från usa och..... blablabla!
jaja, jag fick iaf min kopia av CoFA från CDON idag (yay!) men kommer inte läsa den föränn Clockwork angel är utläst Kommer börja på den efter de böcker jag läser nu är klara
Åh, jobbigt när man måste vänta alltså.methebooknerd skrev:jaja, jag fick iaf min kopia av CoFA från CDON idag (yay!) men kommer inte läsa den föränn Clockwork angel är utläst Kommer börja på den efter de böcker jag läser nu är klara
Avgudar The Mortal Instruments ♥ Eller ja, allt av Cassandra Clare (kan inte vänta på Clockwork Prince ... bara 132 dagar kvar). Dör för Magnus Bane gör jag också, efter att ha kommit över Jace lite i och med City of Fallen Angels.
Blev hyfsat besviken på den senaste boken, för allt kändes liksom som återvunnet material. Det enda som jag ärligt talat såg som något bra var fokuset på Simons utveckling, som faktiskt tar plats (utvecklingen alltså).
Jag läste ut CoB i förrgår och tyckte att den var väldigt bra i slutet, men jag hade alldeles för höga förväntningar i början. Jag älskar Jace, Clary är helt ok, Simon är irriterande? Och Magnus var typ inte med så mycket I början tyckte jag att det var alldeles för mycket information om den nya världen, men sen efter ungefär halva boken började saker klarna och jag gillade den Den där stora plottvisten i slutet hade jag dock faktiskt anat redan innan jag läste boken konstigt nog. Mest för att den boken jag själv skriver på har samma vändning i slutet :s Men boken var väldigt bra ändå! JAg vill gärna läsa CoA
Anna skrev:Jag läste ut CoB i förrgår och tyckte att den var väldigt bra i slutet, men jag hade alldeles för höga förväntningar i början. Jag älskar Jace, Clary är helt ok, Simon är irriterande? Och Magnus var typ inte med så mycket I början tyckte jag att det var alldeles för mycket information om den nya världen, men sen efter ungefär halva boken började saker klarna och jag gillade den Den där stora plottvisten i slutet hade jag dock faktiskt anat redan innan jag läste boken konstigt nog. Mest för att den boken jag själv skriver på har samma vändning i slutet :s Men boken var väldigt bra ändå! JAg vill gärna läsa CoA
Jag håller med dig där. När jag läste första boken och en bra bit in i andra så tyckte jag att det var mycket förvirrande :S Men när man har fattat allting om världen och hur den fungerar så är böckerna hur bra som hellst ^^
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
tis jan 03, 2012 10:01 pm av Sara
» Hunger games-filmen
tis jan 03, 2012 9:57 pm av Sara
» Tomorrow when the war began.
sön sep 11, 2011 4:32 pm av methebooknerd
» Hp karaktärer
mån sep 05, 2011 9:40 pm av Sara
» Vad tittar ni på/gillar ni?
mån sep 05, 2011 9:06 pm av andrea