Logga in
Sök
Senaste ämnen
Buffy the Vampire Slayer
4 posters
Sida 1 av 1
Buffy the Vampire Slayer
Tänkte starta en tråd för en av mina absoluta favoritserier, för liksom, varför inte? You just gotta love Buffy.
Diskutera.
Diskutera.
Sv: Buffy the Vampire Slayer
Åhh älskar buffy nåt enormt! Säsong 6 är min favorit pga att Willow och Spike är två av mina favoritkaraktärer
Willow: "Should I be watching my occipital lobe?"
Buffy: "Your what?"
Willow: "Occipital, the lobe in the back of your brain? You know, like, should I be watching my back? But, you know, the back of your brain."
Buffy: "Apparently not."
~
Buffy:"I'm pretty spry for a corpse."
~
Tara: It's Sobri root! It's supposed to confuse him but it kinda just made him peppy. It's not supposed to mix with anything -- do you think he might be taking prescription medication?
Spike: Yeah. That must be it.
Giles: Good God. What if he attempts to operate heavy machinery?!
~
Spike: Oooh. Poor watcher. Did your life pass before your eyes? "Cuppa tea, cuppa tea, almost got shagged, cuppa tea..."
~
Buffybot:"That'll put marzipan in your pie plate BINGO!"
~
Willow: "Should I be watching my occipital lobe?"
Buffy: "Your what?"
Willow: "Occipital, the lobe in the back of your brain? You know, like, should I be watching my back? But, you know, the back of your brain."
Buffy: "Apparently not."
~
Buffy:"I'm pretty spry for a corpse."
~
Tara: It's Sobri root! It's supposed to confuse him but it kinda just made him peppy. It's not supposed to mix with anything -- do you think he might be taking prescription medication?
Spike: Yeah. That must be it.
Giles: Good God. What if he attempts to operate heavy machinery?!
~
Spike: Oooh. Poor watcher. Did your life pass before your eyes? "Cuppa tea, cuppa tea, almost got shagged, cuppa tea..."
~
Buffybot:"That'll put marzipan in your pie plate BINGO!"
~
Indeed, I do love me some Spike. Igår beställde jag de tre sista säsongerna, så starting on Tuesday, kommer troligen ockupera teven totalt och sitta och titta dagarna i ända. Får bara hoppas mamma blir intresserad nog så att hon inte kräver att få titta på något annat...
Sara skrev:Indeed, I do love me some Spike. Igår beställde jag de tre sista säsongerna, så starting on Tuesday, kommer troligen ockupera teven totalt och sitta och titta dagarna i ända. Får bara hoppas mamma blir intresserad nog så att hon inte kräver att få titta på något annat...
har du inte sett dom? trodde du hade sett hela serien jag har dock inte sett säsong 7 än xD
Jodå, jag har sett dem, men liksom, är bara tvungen att ha DVD-boxarna xD
Senast ändrad av Sara den sön apr 24, 2011 9:28 pm, ändrad totalt 1 gång
Sara skrev:Självklart har jag sett dem, men liksom, är bara tvungen att ha DVD-boxarna xD
Haha, okaj Som sagt, jag har själv inte sett säsong 7. Vet inte varför jag inte köpt den, jag har pengarna, jag är bara så rädd att den skall vara dålig. Jag har nämligen en vän som älskar buffy men aldrig ens såg klart på s7 för att hon tyckte den var så dålig :S
Kanske inte höjdpunkten av serien, men definitivt sevärd. Om man vill se en insane Spike är början av säsongen ganska bra ^^
Sara skrev:Kanske inte höjdpunkten av serien, men definitivt sevärd. Om man vill se en insane Spike är början av säsongen ganska bra ^^
Ohh, måste definitivt skaffa den nu, älskade slutet an säsong 6 då den där demonen torterade spike... ohh, vill se mer insane Spike xD
Fast han blir kanske lite väl sappy for my liking, fast när man tänker efter har han alltid varit love's bitch, såatteh. Tycker dock om att han fortsätter vara sig själv efter att ha fått sin själ, till skillnad från Angel, som får en helt ny, lam personlighet.
Älskar Joss Whedon förövrigt. Angel är väldigt bra på ett annat sätt än Buffy. Älskar båda de showerna. Har inte gett mig på Firefly än, och vet inte om jag någonsin kommer göra det, men igår började jag titta på Dollhouse. Har sett fem avsnitt, och det verkar awesome so far.
Dollhouse blir bara bättre och bättre, tycker jag. I alla fall säsong 1, har inte sett efter det. Firefly vill jag verkligen se också. Men Angel.. Är det bara jag som tycker att hela Connor/Cordelia-storylinen förstörde rätt mycket av serien? Dock är den ju fortfarande awesome, självklart.
Precis. Först var jag lite grossed out, sedan blev allt helt fucked up. Gillade Connor i mitten av tredje säsongen, för då sa han inget xD Irriterande på Dawn-nivå, om än mer, enligt mig, för Dawn har sina stunder.Maalin skrev:Dollhouse blir bara bättre och bättre, tycker jag. I alla fall säsong 1, har inte sett efter det. Firefly vill jag verkligen se också. Men Angel.. Är det bara jag som tycker att hela Connor/Cordelia-storylinen förstörde rätt mycket av serien? Dock är den ju fortfarande awesome, självklart.
Ja, man trodde ju att Dawn kunde vara irriterande. Men med Connor var det på en helt annan nivå.. Finns ingenting med den ungen som jag gillar. Önskar att han hade förblivit bebis.. Angel som dagispappa = awesome xDSara skrev:Precis. Först var jag lite grossed out, sedan blev allt helt fucked up. Gillade Connor i mitten av tredje säsongen, för då sa han inget xD Irriterande på Dawn-nivå, om än mer, enligt mig, för Dawn har sina stunder.
Yup. Men sedan kom den där Sahjan (?) nånting, och förstörde det hela. Kan väl säga att säsong fyra inte direkt var min favorit.Maalin skrev:Ja, man trodde ju att Dawn kunde vara irriterande. Men med Connor var det på en helt annan nivå.. Finns ingenting med den ungen som jag gillar. Önskar att han hade förblivit bebis.. Angel som dagispappa = awesome xDSara skrev:Precis. Först var jag lite grossed out, sedan blev allt helt fucked up. Gillade Connor i mitten av tredje säsongen, för då sa han inget xD Irriterande på Dawn-nivå, om än mer, enligt mig, för Dawn har sina stunder.
Nej, fy. Hela serien har smält ihop till en enda röra för mig på grund av allt det där kassa i mitten.. Tacka vet jag älskade Spike som kommer tillbaka <3Sara skrev:Yup. Men sedan kom den där Sahjan (?) nånting, och förstörde det hela. Kan väl säga att säsong fyra inte direkt var min favorit.
Hehe, det var till en början varför jag ens kollade på Angel, för att komma till säsong 5 xD Första halvan av säsong 1 var lite av en drag, men sedan fann jag mig själv med att tycka om det, så yay för det ^^Maalin skrev:Nej, fy. Hela serien har smält ihop till en enda röra för mig på grund av allt det där kassa i mitten.. Tacka vet jag älskade Spike som kommer tillbaka <3Sara skrev:Yup. Men sedan kom den där Sahjan (?) nånting, och förstörde det hela. Kan väl säga att säsong fyra inte direkt var min favorit.
EDIT: På tal om Angel. Beställde för någon timme sedan samlarboxen med alla säsongerna. Tänkte att det var lika bra att samla på dem med i och med att jag nu har alla Buffy-boxarna. Kommer inte få några mer pengar förrän i juli, men det är värt det xD
Åh. Jag hade tråkigt en timme och tänkte se ett avsnitt ... nu har jag sett fyra och är förälskad. Känner på mig att det kommer att bli mycket mer tittande under de kommande veckorna
andrea skrev:Åh. Jag hade tråkigt en timme och tänkte se ett avsnitt ... nu har jag sett fyra och är förälskad. Känner på mig att det kommer att bli mycket mer tittande under de kommande veckorna
Du har mycket underbart framför dig, jag är nästan lite avundsjuk. Men bara lite
^Samma här. Rewatching är kul och allt, men det har inte samma charm som att se någonting så otroligt som Buffy för första gången.
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
tis jan 03, 2012 10:01 pm av Sara
» Hunger games-filmen
tis jan 03, 2012 9:57 pm av Sara
» Tomorrow when the war began.
sön sep 11, 2011 4:32 pm av methebooknerd
» Hp karaktärer
mån sep 05, 2011 9:40 pm av Sara
» Vad tittar ni på/gillar ni?
mån sep 05, 2011 9:06 pm av andrea