Logga in
Sök
Senaste ämnen
Vad tittar ni på/gillar ni?
+5
andrea
methebooknerd
Nea
Maalin
Sara
9 posters
Sida 1 av 1
Vad tittar ni på/gillar ni?
Berätta här om vilka serier ni gillar/följer.
När det inte är slutsänt på nya säsonger och så i USA, följer jag mest serier som How I Met Your Mother, The Big Bang Theory, och The Vampire Diaries (även om den enligt mig inte är mer än medelmåttig). Just nu tittar jag dock på Dollhouse (säsong 2), och Supernatural (säsong 2 där likaså).
När det inte är slutsänt på nya säsonger och så i USA, följer jag mest serier som How I Met Your Mother, The Big Bang Theory, och The Vampire Diaries (även om den enligt mig inte är mer än medelmåttig). Just nu tittar jag dock på Dollhouse (säsong 2), och Supernatural (säsong 2 där likaså).
Sv: Vad tittar ni på/gillar ni?
Jag kollar mest på teveserier på dvd, gamla och nya, så att rabbla upp alla vore lite jobbigt.. Men såna jag följer som fortfarande går är Supernatural, Glee, The Vampire Diaries, Criminal Minds, The Big Bang Theory, One Tree Hill.. Har säkert glömt flera också.
Men bland de som inte går längre så har jag precis sett klart alla säsonger av Alias, riktigt bra serie. Även om de två sista säsongerna inte var riktigt lika bra som de tre första. Kollar också om Buffy, och vem älskar inte den serien?
Men känner att jag måste kolla på två serier samtidigt, så ska antagligen börja med någon jag har men inte har sett. Eller se om någon underbar serie.
Men bland de som inte går längre så har jag precis sett klart alla säsonger av Alias, riktigt bra serie. Även om de två sista säsongerna inte var riktigt lika bra som de tre första. Kollar också om Buffy, och vem älskar inte den serien?

Såg nyligen om både Buffy och Angel, i och med att jag införskaffade alla dvd:erna. Blir troligen så att jag tittar på dem ännu en gång till sommaren.
Ser även just nu om The Tribe lite halvt så där, mest för att vara nostalgisk (liksom, hur skulle jag annars stå ut med det ofta hemska skådespelet...? xD). En serie som nämligen var min favorit för ett antal år sedan. Detta har dock gett mig en story-idé, som faktiskt inte kommer bli en bok. Inte ens skönlitteratur, utan ett försök till manusförfattande (önska mig lycka till O_O). Heh.
Ser även just nu om The Tribe lite halvt så där, mest för att vara nostalgisk (liksom, hur skulle jag annars stå ut med det ofta hemska skådespelet...? xD). En serie som nämligen var min favorit för ett antal år sedan. Detta har dock gett mig en story-idé, som faktiskt inte kommer bli en bok. Inte ens skönlitteratur, utan ett försök till manusförfattande (önska mig lycka till O_O). Heh.
Lycka till
Har aldrig sett The Tribe. Inte hört så mycket om det heller. Men på beskrivningen låter den lite som Gone av Michael Grant. Alla vuxna försvinner..

Har aldrig sett The Tribe. Inte hört så mycket om det heller. Men på beskrivningen låter den lite som Gone av Michael Grant. Alla vuxna försvinner..
Sara skrev:
Åhh Tribe är verkligen en av mina favoritserier! Annars älskar jag Starkids musikaler på youtube, som Starship och A Very Potter Sequel. Läskigt beroende av Glee, och tittar lite halvt på Vampire Diares och Gossip Girl. Har just börjat titta på The Big Bang Theory också och tycker det är kul.

Åh, jag totalt avgudar alla Starkids' verk, såväl som skådespelarna. Lauren Lopez är jag nog lite hemligt förälskad i, och sedan är det ju inget fel på Joe Walker (till och med som Umbridge är han awesome), och inte heller Joey Richter (hans sneda käke är adorable).Nea skrev:Annars älskar jag Starkids musikaler på youtube, som Starship och A Very Potter Sequel.
Jaa, en Starkid-älskare!
Jag har blivit helt beroende av dem, och fullkomligt avgudar Darren Criss, Joey Richter, Dylan Saunders, Joe Walker, Joe Moses, Lauren Lopez och Brian Holden ... och alla andra. Vilken är din favorit av alla deras verk? 

Nea skrev:Jaa, en Starkid-älskare!Jag har blivit helt beroende av dem, och fullkomligt avgudar Darren Criss, Joey Richter, Dylan Saunders, Joe Walker, Joe Moses, Lauren Lopez och Brian Holden.
Åh, jag fullkomligt älskar dem too! Jag har bar sett AVPM och AVPS men jag ÄLSKADE dem. Speciellt AVPS. REDVINES!
methebooknerd skrev:Nea skrev:Jaa, en Starkid-älskare!Jag har blivit helt beroende av dem, och fullkomligt avgudar Darren Criss, Joey Richter, Dylan Saunders, Joe Walker, Joe Moses, Lauren Lopez och Brian Holden.
Åh, jag fullkomligt älskar dem too! Jag har bar sett AVPM och AVPS men jag ÄLSKADE dem. Speciellt AVPS. REDVINES!
Haha, "Redvines, what the hell can't they do?". Och Umbridge "Did you get my text?". Så sjukt underbart bra! Var ni med på deras live chat igår kväll? Annars kan ni kolla på dem här: http://www.ustream.tv/channel/red-vines-tv man kan inte låta bli att älska dem. De är kända över hela världen och ändå sitter de och chattar med sina fans via Joe Moses webbkamera. Så enkelt.
Men ni borde verkligen se Starship, Me and My Dick och Little White Lie. De är också super!
Omöjligt att svara på ju. Men jag måste nog säga att AVPM eller AVPS är favoriten. Snart efter dessa kommer Starship, och sedan Me and My Dick. Little White Lie är jag inte överförtjust i, men inte heller något att ta för givet.Nea skrev:Vilken är din favorit av alla deras verk?
Sara skrev:Omöjligt att svara på ju. Men jag måste nog säga att AVPM eller AVPS är favoriten. Snart efter dessa kommer Starship, och sedan Me and My Dick. Little White Lie är jag inte överförtjust i, men inte heller något att ta för givet.Nea skrev:Vilken är din favorit av alla deras verk?
Jag vet inte riktigt. Förut tyckte jag mest om AVPS, sen AVPM, sen Starship, och nu tror jag att jag tycker mest om MAMD. Det går liksom runt. Håller med om att LWL inte riktigt håller samma standard som de andra, men jag tycker den är väldigt bra och älskar låtarna i den!

Tittar sällan på teve, använder tiden för att skriva / läsa i stället, haha. Det enda programmet jag faktiskt följer är Idol (svenska, finska och amerikanska), kan inte missa ett program ... Annars så älskar jag Skins, The Vampire Diaries och Gossip Girl (samt det lilla jag sett av Buffy) - men vad den kärleken är värd när jag knappt sett några andra teveprogram vet jag inte 

Jag gillar Lost och Heroes 
Slötittar ibland pa Topmodel-avsnitt eller Project Runway, Hells Kitchen, alla de där som gar efter varandra. Skulle väldigt gärna vilja se True Blood och Vampire Diaries

Slötittar ibland pa Topmodel-avsnitt eller Project Runway, Hells Kitchen, alla de där som gar efter varandra. Skulle väldigt gärna vilja se True Blood och Vampire Diaries

Jag tittar på:
Doctor Who, Torchwood, Royal Pains, Burn Notice, Buffy, Angel (har sett första avsnittet, men måste komma till rätt ställe i Buffy innan jag kan fortsätta :P), Castle, Pretty Little Liars, The Nine Lives of Chloe King, Merlin och några fler. Tittar bara på datorn eftersom jag är tv-lös :P
Doctor Who, Torchwood, Royal Pains, Burn Notice, Buffy, Angel (har sett första avsnittet, men måste komma till rätt ställe i Buffy innan jag kan fortsätta :P), Castle, Pretty Little Liars, The Nine Lives of Chloe King, Merlin och några fler. Tittar bara på datorn eftersom jag är tv-lös :P
Jag tittar inte på TV längre. Bara på top model varje säsong.
Mina favoriter har liksom slutat visas redan. Eller det går ju repriser ibland, men jag har boxarna
Lost, Vänner och Sex and the City är favoriterna. Och Scrubs gillar jag men jag följer det inte 
Mina favoriter har liksom slutat visas redan. Eller det går ju repriser ibland, men jag har boxarna

andrea skrev:Tittar sällan på teve, använder tiden för att skriva / läsa i stället, haha. Det enda programmet jag faktiskt följer är Idol (svenska, finska och amerikanska), kan inte missa ett program ... Annars så älskar jag Skins, The Vampire Diaries och Gossip Girl (samt det lilla jag sett av Buffy) - men vad den kärleken är värd när jag knappt sett några andra teveprogram vet jag inte
Glöm det. Fick lite extra ledig tid nu när jag flyttade (känner ingen i den här staden ännu, så man är lite ensam), så då började jag kolla på Buffy på riktigt och blev beroende (halvvägs igenom första säsongen, vill aldrig att det ska ta slut). Plötsligt förstår jag vad alla ser i tv-serier, ahaha, och så inhandlade jag första säsongen av Heroes åt mig också.
Btw, har någon här sett Veronica Mars? Är den serien värd att se?
Är ingen stor TV - Människa, oftast följer jag alla mina favorit program på datorn eftersom Sverige oftast är hemskt efter. Pretty Little Liars TV-Serien är absolut bästa showen jag kollar nu för tillfället (Har läst alla böckerna & kan säga att böckerna är grymt bra, de engelska alltså!). Sedan kollar jag på Jersey Shore, The Nine Lives Of Chloe King, The Hard Times Of RJ Berger...

sofiaaa_-
Antal inlägg : 4
Ålder : 27
sofiaaa_ skrev:Pretty Little Liars TV-Serien är absolut bästa showen jag kollar nu för tillfället (Har läst alla böckerna & kan säga att böckerna är grymt bra, de engelska alltså!
Är väldigt nyfiken på tv-serien, men visste inte att det fanns böcker också. Heter de samma sak?

andrea skrev:Glöm det. Fick lite extra ledig tid nu när jag flyttade (känner ingen i den här staden ännu, så man är lite ensam), så då började jag kolla på Buffy på riktigt och blev beroende (halvvägs igenom första säsongen, vill aldrig att det ska ta slut). Plötsligt förstår jag vad alla ser i tv-serier, ahaha, och så inhandlade jag första säsongen av Heroes åt mig också.
Btw, har någon här sett Veronica Mars? Är den serien värd att se?
Yay för Buffy

Har du sett Supernatural nån gång? Om inte så måste du kolla på den också

Nea skrev:sofiaaa_ skrev:Pretty Little Liars TV-Serien är absolut bästa showen jag kollar nu för tillfället (Har läst alla böckerna & kan säga att böckerna är grymt bra, de engelska alltså!
Är väldigt nyfiken på tv-serien, men visste inte att det fanns böcker också. Heter de samma sak?
TV-Serien är grymt bra! När jag kollade på första avsnittet blev jag helt fast i det! Rekommenderar den STARKT! Men tycker att böckerna har en krydda TV-Serien inte har! Så böckerna kommer över TV-Serien.
Nej, men den första boken heter det! Författaren, Sara Shepard, har gjort 9 böcker och 2 till ska snart komma ut! Egentligen skulle hon sluta skriva efter den 8:onde boken men eftersom TV-Serien blev så populär bestämde hon sig för att skriva 3 till, vilket jag tyckte hon gjorde rätt i efter att ha läst den 9:onde boken. Och kan säga att denna kvinnan verkligen har ett flyt i att skriva böcker. 9 böcker i en serie låter MYCKET. Men det är inga harry potter långa böcker, och Sara har fått varenda en av böckerna intressanta.
Men böckerna heter:
Pretty Little Liars
Flawless
Perfect
Unbelievable
Wicked
Killer
Heartless
Wanted
Twisted (Den har precis typ kommit ut!)

Btw läs dom på engelska (om du skulle läsa dom) , läste 1:a boken på svenska men blev så frustrerad av att hur töntigt allt lät på svenska! Haha!

sofiaaa_-
Antal inlägg : 4
Ålder : 27
Inhandlade nyligen Dollhouse och Firefly på DVD, on a whim liksom. Min kärlek för Joss Whedon utvidgas allt mer, om än möjligt.
Har under de senaste få dagarna sett de tre första säsongerna av Dexter, och förundras av hur mycket jag gillar serien. Gillar egentligen inte så kallade crime shows särskilt mycket, men denna finner jag otroligt annorlunda. Jag menar, en fascinerande sociopat till huvudkaraktär? Ganska awesome, visar det sig.
EDIT: Såg imorse klart alla säsonger av Dexter, och lider nu av abstinens...
Har under de senaste få dagarna sett de tre första säsongerna av Dexter, och förundras av hur mycket jag gillar serien. Gillar egentligen inte så kallade crime shows särskilt mycket, men denna finner jag otroligt annorlunda. Jag menar, en fascinerande sociopat till huvudkaraktär? Ganska awesome, visar det sig.
EDIT: Såg imorse klart alla säsonger av Dexter, och lider nu av abstinens...
Åh, har nyss upptäckt AVPM, gud så underbart. Det enda negativa är att man fastnar och sedan har flera timmar glidit iväg utan att man lagt märke till det ...
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|
» Hunger games-filmen
» Tomorrow when the war began.
» Hp karaktärer
» Vad tittar ni på/gillar ni?
» Bokbloggar
» Sista bokstaven
» Buffy the Vampire Slayer