Logga in
Sök
Senaste ämnen
Instrument?
+3
methebooknerd
Nea
Yrsha
7 posters
Sida 1 av 1
Instrument?
Spelar ni något/några instrument? I sånna fall, vad spelar ni? Vilka instrument tycker ni om att lyssna på? Och så vidare... Diskutera lite instrument här
Själv sjunger jag och spelar fiol, lite piano och kan ta några enkla ackord på gitarr.
Själv sjunger jag och spelar fiol, lite piano och kan ta några enkla ackord på gitarr.
Sv: Instrument?
Jag är urusel på allt som har med tempo, rytm och allt sånt att göra. Kan varken spela instrument eller ackord. Önskar verkligen att jag kunde dock, tycker det är så sjukt coolt!
Jag spelar gitarr, piano och stämband xD Jag älskar musik, har uppträtt på scen i hela mitt liv ^^
Spelade tvärflöjt i tre år, men slutade för tre år sedan. Sedan dess har jag nästan glömt det mesta.
Re: Instrument
Jag har tagit pianolektioner förut, men när min gamla lärare flyttade och jag fick en ny, men jag tyckte inte att han var nå bra alls jämfört med min gamla. Så då slutade jag. Lite tråkigt för jag gillade det väldigt mycket Har dock kvar min keyboard hemma så jag brukar låna noter från bibblo och träna själv
Sen skulle jag vilja ha en gitarr då jag skulle vilja bli bättre på att spela det, för i skolan blir det bara en gång varannan vecka, och då är det inte ens säkert att vi spelar gitarr...
Sen skulle jag vilja ha en gitarr då jag skulle vilja bli bättre på att spela det, för i skolan blir det bara en gång varannan vecka, och då är det inte ens säkert att vi spelar gitarr...
Felicia- Antal inlägg : 21
Jag gick faktiskt på piano i något år, men mest för att huset jag spelade i låg precis bredvid bibblan. Så egentligen var det inte pianolektionerna jag längtade till, utan att få skjuts till bibblan.
Nea skrev:Jag gick faktiskt på piano i något år, men mest för att huset jag spelade i låg precis bredvid bibblan. Så egentligen var det inte pianolektionerna jag längtade till, utan att få skjuts till bibblan.
Så kan man ju också göra själv brukar jag oftast få skjuts till bibblan då jag säger det när vi t.ex ändå ska och handla ;D
Felicia- Antal inlägg : 21
Felicia skrev:Så kan man ju också göra själv brukar jag oftast få skjuts till bibblan då jag säger det när vi t.ex ändå ska och handla ;D
Vad lylligt! Nu måste jag cykla eller ta bussen. Men detta leder egentligen bara till att jag köper fler böcker istället för att låna
Har spelat piano praktiskt taget sedan jag föddes, tagit lektioner i ... åtta eller nio år? Behärskar också blockflöjt (från två års lektioner i skola, ha), lite tvärflöjt, lite violin och lite gitarr.
Älskar klassisk och instrumental musik - mycket sådant där riktigt gammalt, men även lite modernare så klart. Mitt favoritinstrument att lyssna till måste nog vara violin, så fruktansvärt fint kan det låta!
Älskar klassisk och instrumental musik - mycket sådant där riktigt gammalt, men även lite modernare så klart. Mitt favoritinstrument att lyssna till måste nog vara violin, så fruktansvärt fint kan det låta!
Jag går på ett musikgymnasium, men jag ser inte mig själv som musikalisk >.<Nea skrev:Värst vad musikaliska alla är! Jag borde nog rycka upp mig D:
Jag känner mig lite efter eftersom alla har gått i musiklass innan. Menmen, jag klarade ju intagningsprovet :P
Yrsha skrev:Jag går på ett musikgymnasium, men jag ser inte mig själv som musikalisk >.<
Jag känner mig lite efter eftersom alla har gått i musiklass innan. Menmen, jag klarade ju intagningsprovet
Klarade du provet så måste du ju ha gjort någonting bra Vilken gymnasium går du på?
jag har lärt mig lite själv pa piano och kan köra enkla latar och ackord. Har spelat tvärflöjt i atta ar nu, sa helt dalig är jag väl inte hoppas jag
Jag gillar att lyssna pa klassisk musik. Tvärflöjt och piano
Jag gillar att lyssna pa klassisk musik. Tvärflöjt och piano
De geergymnasiet i NorrköpingNea skrev:Yrsha skrev:Jag går på ett musikgymnasium, men jag ser inte mig själv som musikalisk >.<
Jag känner mig lite efter eftersom alla har gått i musiklass innan. Menmen, jag klarade ju intagningsprovet
Klarade du provet så måste du ju ha gjort någonting bra Vilken gymnasium går du på?
Yrsha skrev:De geergymnasiet i Norrköping
Okej, för min "bonuspappa" (fattar aldrig vad jag ska kalla honom) jobbar på ett musikgymnasium i Stockholm, men då var det inte det x)
andrea skrev:Har spelat piano praktiskt taget sedan jag föddes, tagit lektioner i ... åtta eller nio år? Behärskar också blockflöjt (från två års lektioner i skola, ha), lite tvärflöjt, lite violin och lite gitarr.
Älskar också Klassisk musik Mest Impressionistiskt (Debussy <3) men också några gamla Barocker som Bach och Vivaldi )
methebooknerd skrev:andrea skrev:Har spelat piano praktiskt taget sedan jag föddes, tagit lektioner i ... åtta eller nio år? Behärskar också blockflöjt (från två års lektioner i skola, ha), lite tvärflöjt, lite violin och lite gitarr.
Älskar också Klassisk musik Mest Impressionistiskt (Debussy <3) men också några gamla Barocker som Bach och Vivaldi )
Underbart, känner mig lite ensam om att lyssna på sådant
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
tis jan 03, 2012 10:01 pm av Sara
» Hunger games-filmen
tis jan 03, 2012 9:57 pm av Sara
» Tomorrow when the war began.
sön sep 11, 2011 4:32 pm av methebooknerd
» Hp karaktärer
mån sep 05, 2011 9:40 pm av Sara
» Vad tittar ni på/gillar ni?