Logga in
Sök
Senaste ämnen
Bokköp
+2
Sara
Yrsha
6 posters
Sida 1 av 1
Bokköp
Jag tänkte att man här skulle kunna berätta om sina senaste bokköp och vilka böcker man vill/tänker köpa.
Sv: Bokköp
Det senaste köpet måste ha varit Cirkeln, och första volymen av Buffy Season 8. Framtida inköp kommer troligen innehålla böcker som Bloodlines, Stephanie Perkins Lola and the Boy Next Door, och målet är även att skaffa en del svenska ungdomsböcker.
Var i Helsingfors och Tallinn några dagar för någon vecka sedan, och böckerna Tiger's Curse, Tiger's Quest, Die For Me, Vixen och Immortal Beloved fick följa med mig hem därifrån. Fick även hem en box med alla Harry Potter böcker häromdagen.
De senaste böckerna jag köpte var Entwined, Wither, Divergent, Alice-böckerna, Spirit bound och Miss Peregrine's home for peculiar children ^^
Några böcker jag planerar att köpa snart är Bloodlines, The near witch och Starcrossed
Jag är liiite beroende när det kommer till att köpa böcker xD
Några böcker jag planerar att köpa snart är Bloodlines, The near witch och Starcrossed
Jag är liiite beroende när det kommer till att köpa böcker xD
Jag planerar att handla hos adlibris snart, och de böcker som finns på min lista än så länge är:
City of Bones - Cassandra Clare
The Gost and the Goth - Stacey Kade
The Nine Lives of Chloe King - Liz Braswell (någon annan som kollar på den tv-serien? )
Bloodlines - Richelle Mead
och kanske What Happened to Goodbye - Sara Dessen
City of Bones - Cassandra Clare
The Gost and the Goth - Stacey Kade
The Nine Lives of Chloe King - Liz Braswell (någon annan som kollar på den tv-serien? )
Bloodlines - Richelle Mead
och kanske What Happened to Goodbye - Sara Dessen
Kommer inte riktigt ihåg, men jag tror det var Blaze av Stephen King och Ängelns Lek av Carlos Ruiz Zafón. Kan hända att jag köpt något efter det som jag inte kommer ihåg.
Re: Bokköp
Sista boken jag köpte tror jag var City of Bones
Böcker som jag nu planerar att köpa är nog:
We'll always have summer av Jenny Han
Matched av Ally Condie
Divergent av Veronica Roth
Delirium av Lauren Oliver
Before I fall av Lauren Oliver
(och kanske) Sixteenth summer av Michelle Dalton
Har någon av er läst ovanstående böcker? Är de värt att köpa dem?
Matched av Ally Condie
Felicia- Antal inlägg : 21
Felicia skrev:Sista boken jag köpte tror jag var City of Bones
Matched av Ally Condie
Jag har läst Divergent och Before I fall och älskade båda två ^^ Så de kan jag defintivt rekomendera Jag vill jättegärna köpa Delirium, men isånna fall skulle jag köpa det nya omslaget så att den matchar Pandemonium när den kommer ut
methebooknerd skrev:Felicia skrev:Sista boken jag köpte tror jag var City of Bones
Matched av Ally Condie
Jag har läst Divergent och Before I fall och älskade båda två ^^ Så de kan jag defintivt rekomendera Jag vill jättegärna köpa Delirium, men isånna fall skulle jag köpa det nya omslaget så att den matchar Pandemonium när den kommer ut
Tack för svar! Jo, de verkar jättebra, men i vissa fall så brukar de verka vara jättebra, och sen är de inte det Men jag måste nog beställa dem om jag inte får någon av dem i födelsedagspresent
methebooknerd skrev:Felicia skrev:Sista boken jag köpte tror jag var City of Bones
Matched av Ally Condie
Jag har hittat ett omslag som passar ännu bättre än paperbacken (om du tänker på den), det är någon special edition och den är mycket mer lik Pandemonium
Här har du länken till den på bokus: bokus.com/bok/9780062112439/delirium-the-special-edition/
methebooknerd skrev:Felicia skrev:
Jag har hittat ett omslag som passar ännu bättre än paperbacken (om du tänker på den), det är någon special edition och den är mycket mer lik Pandemonium
Här har du länken till den på bokus: bokus.com/bok/9780062112439/delirium-the-special-edition/
Ja det var det jag menade! Fast jag skulle köpt det på the book depository då det är billigare.
Jag tycker inte att varken Paperbacken eller orginalomslaget är så värst fint så jag är glad att de bytte ^^ Men jag vet många som är skitsura för att deras böcker inte kommer att matcha med Pandemonium
methebooknerd skrev:methebooknerd skrev:Felicia skrev:
Ja det var det jag menade! Fast jag skulle köpt det på the book depository då det är billigare.
Jag tycker inte att varken Paperbacken eller orginalomslaget är så värst fint så jag är glad att de bytte ^^ Men jag vet många som är skitsura för att deras böcker inte kommer att matcha med Pandemonium
Jo, så är det faktiskt Det är mycket "finare" med omslag som matchar varandra så man i alla fall vet att de tillhör samma bokserie Men om man väljer mellan paperbacken och originalet så tycker jag nog mest om originalet, paperbacken ser ut som jag vet inte vad, jag trodde inte ens att det var samma bok (originalet och paperbacken) ;S
Igår fick jag tre böcker (det räknas väl inte riktigt som bokinköp, men det är ett tillskott på böcker iallafall )
Jag fick en svensk-tysk ordbok och
Förlorad ängel - Becca Fitzpatrick
Morgongåvan - Eva Ibbotson
Har redan läst Förlorad ängel, men jag ser fram emot att få läsa Morgongåvan!
Jag fick en svensk-tysk ordbok och
Förlorad ängel - Becca Fitzpatrick
Morgongåvan - Eva Ibbotson
Har redan läst Förlorad ängel, men jag ser fram emot att få läsa Morgongåvan!
Det måste ha varit Imorgon när kriget kom på Alfa Antikvariat. Kan fortfarande inte fatta att jag äntligen hittat den!
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
tis jan 03, 2012 10:01 pm av Sara
» Hunger games-filmen
tis jan 03, 2012 9:57 pm av Sara
» Tomorrow when the war began.
sön sep 11, 2011 4:32 pm av methebooknerd
» Hp karaktärer
mån sep 05, 2011 9:40 pm av Sara
» Vad tittar ni på/gillar ni?
mån sep 05, 2011 9:06 pm av andrea