Ljuvlig ungdomslitteratur
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Logga in

Jag har glömt mitt lösenord

Sök
 
 

Visa resultat som:
 


Rechercher Avancerad sökning

Senaste ämnen
» Jackson Pearce
Halo-serien av Alexandra Adornetto I_icon_minitimetis jan 03, 2012 10:01 pm av Sara

» Hunger games-filmen
Halo-serien av Alexandra Adornetto I_icon_minitimetis jan 03, 2012 9:57 pm av Sara

» Tomorrow when the war began.
Halo-serien av Alexandra Adornetto I_icon_minitimesön sep 11, 2011 4:32 pm av methebooknerd

» Hp karaktärer
Halo-serien av Alexandra Adornetto I_icon_minitimemån sep 05, 2011 9:40 pm av Sara

» Vad tittar ni på/gillar ni?
Halo-serien av Alexandra Adornetto I_icon_minitimemån sep 05, 2011 9:06 pm av andrea

» Bokbloggar
Halo-serien av Alexandra Adornetto I_icon_minitimelör aug 20, 2011 1:44 am av Anna

» Sista bokstaven
Halo-serien av Alexandra Adornetto I_icon_minitimemån aug 15, 2011 12:12 pm av Yrsha

» Buffy the Vampire Slayer
Halo-serien av Alexandra Adornetto I_icon_minitimemån aug 15, 2011 2:24 am av Sara

» Personen under mig
Halo-serien av Alexandra Adornetto I_icon_minitimemån aug 15, 2011 2:06 am av Sara


Halo-serien av Alexandra Adornetto

Gå ner

Halo-serien av Alexandra Adornetto Empty Halo-serien av Alexandra Adornetto

Inlägg  methebooknerd mån apr 25, 2011 2:34 pm

Innan jag läste denna boken (finns bara en än så länge) så vaar det enda jag hade hört om den att författaren var 15 år när hon skrev sin första bok, The shadow thief, och att hon var 18 när hon skrev Halo. Jag hade inte tänkt att läsa den från början men sedan så köpte en av mina vänner den och vi bestämde oss för att ha en liten "ängelbokutbytesgrejs" då hon lånade hush hush av mig och jag lånade halo av henne.

Jag vet att många avskyr denna boken men det gör absolut inte jag. Under hela boken så var jag jätte orolig att detta skulle vara en stand-alone och att det inte skulle finnas några fler. Sedan när jag fick reda på att det skulle bli en trilogi så hoppade jag bokstavligt talat upp och ner av lycka Smile

Halo sticker ut väldigt mycket bland alla änglaböcker då denna inte handlar om fallen angels utan om tre änglar som blivit skickade till jorden av gud för att "hjälpa" jorden.
Huvudkaraktären heter Bethany och man får följa henne från det att hon sätter sin fot på marken för första gången, tills när hon blir förskräckt första gången hon ser ett sår och när hon äter mat för första gången Smile

Jag älskar alla karaktärerna, speciellt Bethany, Xavier och Beth's två mycket äldre syskon, Gabriel och Ivy.

Har någon läst den? Funderar någon på at läsa den?
methebooknerd
methebooknerd

Kvinna Antal inlägg : 177
Medlem sedan : 11-04-24
Ålder : 27
Ort : Vallda

http://methebooknerd.blogspot.com

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet